Jaka gramatura prześcieradła jest najlepsza?
Dlaczego często dokonujemy wyboru prześcieradła, sugerując się jego gramaturą? Odpowiedź na to pytanie jest prosta - to od niej zależy grubość włókien i rodzaj splotu. Im zatem mamy wyższą gramaturę, tym grubszy, cieplejszy i trwalszy jest dany materiał. Oczywiście ta zależność ma również swoje konsekwencje. Z reguły większa gramatura materiału i pościeli oznacza mniejszą trwałość i słabszą wentylację.
Jak gramatura prześcieradła wpływa na jakość pościeli i komfort snu?
Co oznacza gramatura prześcieradła? Parametr ten określa, ile waży jeden metr kwadratowy danego materiału. Cecha ta ma istotny wpływ na właściwości tworzywa, komfort użytkowania, a także na wygląd i estetykę.
Trwałość i wytrzymałość
Warto wiedzieć, że im większa gęstość, czyli gramatura materiału, tym większa jest jego odporność na uszkodzenia i rozerwanie. Ma to istotny wpływ na zachowanie jakości prześcieradła, które jest przecież poddawane częstemu praniu, prasowaniu i użytkowaniu. Pamiętajmy jednak, że na wytrzymałość tworzywa wpływ ma również jakość włókien oraz rodzaj splotu.
Komfort i wygoda podczas snu
Kolejną kwestią, na którą ma wpływ gramatura materiału, jest komfort użytkowania. Niska gramatura sprawia, że materiał np. chroniący kołdrę jest bardziej przewiewny i co równie ważne - łatwy w przechowywaniu, praniu i suszeniu. Pościel z większą gramaturą zapewnia z kolei wyższy komfort termiczny, który ma istotne znaczenie zwłaszcza w porze zimowej.
Gramatura a wygląd
Jak łatwo się domyślić, gramatura tkaniny ma duże znaczenie dla jej wyglądu. W przypadku grubszych materiałów zagniecenia nie są aż tak widoczne. Poza tym są to tworzywa, które wyglądają na miękkie, objętościowo większe i bardziej luksusowe. Z tego względu często wykorzystuje się je w hotelach i obiektach wypoczynkowych.
Idealna gramatura - ile waży prześcieradło do pościeli?
Prześcieradło pod materac lub poduszkę jest dostępne w różnych gramaturach. Jeśli jesteś hotelarzem i szukasz produktów z bawełny i nie tylko, to koniecznie zapoznaj się z poniższym informatorem.
- 90-100 g/m² - Do tej grupy zalicza się prześcieradła delikatne, zwiewne, które nadają się do użycia zwłaszcza podczas upalnego lata.
- 130-150 g/m² - Prześcieradła o tej gramaturze są cięższe, ale nadal przenika przez nie światło.
Co wybrać do hotelu - prześcieradło o wyższej gramaturze, albo o niższej?
Większość hotelarzy decyduje się na zakup prześcieradeł w średniej gramaturze. Materiał o takiej masie jest lekki, przewiewny, łatwy w czyszczeniu oraz miękki. Dzięki temu wykonane z niego prześcieradło jest odpowiednie do codziennego użytku. Tutaj warto podkreślić, że prześcieradło o takiej gramaturze sprawdzi się raczej przez cały rok. Co więcej, wszystko wskazuje na to, że trend ten nie będzie ulegał w najbliższych latach zmianie.
Warto też pamiętać, komfortowe prześcieradło powinno być nieco grubsze, zapewniając jednocześnie optymalną miękkość. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by stosować nie tylko letnie prześcieradło, ale też jego grubszy odpowiednik.
To świetny wybór, biorąc pod uwagę potrzeby osób, które szukają prześcieradła przyjemnego w dotyku oraz czegoś miękkiego i przytulnego.
Co oznacza gramatura prześcieradła? Jaki materiał na prześcieradło wybrać?
Wybierając prześcieradło, warto kierować się preferencjami swoich gości. Reasumując, prześcieradła o większej gramaturze będą idealne na zimę, a modele, które ważą kilkadziesiąt gram mniej, będą idealną pościelą letnią. Można też wybrać kołdry całoroczne, w których rodzaj materiału ma wpływ na zatrzymywanie i kontrolę ilości ciepła.
Pościel to inwestycja, dlatego warto zastanowić się i wybrać taką, która będzie trwała, wygodna i posłuży przez lata. W naszej ofercie znajdziesz pościel dopasowaną do każdego rodzaju obiektu — od luksusowych hoteli 5 gwiazdkowych po kameralne pensjonaty. Oferujemy rozwiązania, które łączą jakość, estetykę i funkcjonalność niezależnie od sezonu.
Zainwestuj w pościel wysokiej jakości
Goście hotelowi będą chętnie wracać i miło wspominać każdy sen w Twoim obiekcie. Inwestycja na lata, która procentuje zadowoleniem gości i wysokim obłożeniem każdego hotelu.